11 February 2012

Four Continents 2012 - MEN FP RESULTS


Patrick Chan added a second Four Continents title to his CV, as he continues his undefeated season with a winning streak of eight competitions in a row.





Patrick Chan

Concerto de Aranjuez - Chan hitted a quad toe-triple toe and a solo quad toe to start. He added five more clean triples and put his foot down on a sixth.



Daisuke Takahashi

He two-footed his opening quad toe and popped his first triple axel. The rest of his program was solid but not flawless, with an underrotated second triple axel that kept him from staying with Chan’s technical base value.


Ross Miner

The Untouchables - He moved up from sixth to third to capture the bronze with a six-triple free skate: triple axel, triple axel-double toe, triple lutz-triple toe (steps out), triple salchow-double toe-double loop, triple lutz (fall), double loop, double axel (steps out), triple flip (two-foot).







4 comments:

  1. Almeno Daisuke Takahashi nel Free Program ha recuperato ed è arrivato 2° Peccato se non sbagliava nello Short il risultato sarebbe stato un'alto.
    Congratulazioni a Chan .... vedremo ai mondiali se qualcuno sarà in grado di batterlo ;-)

    ReplyDelete
  2. Già, peccato, mi sarebbe piaciuto vederlo con l'oro al collo...
    Come ti dicevo, non sono una fan di Chan, quindi ai mondiali spero qualcuno lo riesca a battere! :p Ma, dato che sono moooolto sportiva, gli faccio anche io le mie congratulazioni. Però, dato che sono anche moooolto cattivella, hai visto la foto che ho aggiunto nel commento dello SP di Chan? In fondo Patrick lo sa che lo punzecchio con affetto...

    ReplyDelete
  3. Hi hi hi si ho visto Melek ............ hai fatto bene ;-)
    anche io sono sportiva e quindi gli ho fatto le congratulazioni ma mi auguro veramente che ai mondiali qualcuno lo batta ........... soprattutto Takahashi che io preferisco e per cui tipo .... ma andrebbe bene perfino se lo Battesse Contesti hi hi hi Sarebbe un miracolo ......

    ReplyDelete
  4. Ahahaha credo che Contesti riuscrebbe a batterlo solo se, oltre a fare uno SP e un FP da manuale, i concorrenti si dimenticassero come pattinare... (Samuel ti voglio bene, non te la prendere, lo dico con affetto!!!)
    Forza Daisuke allora!!! ;)

    ReplyDelete